امام على عليه‌‏السلام: تو را سفارش می‌كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى)؛ چرا كه سرور اولين و آخرين، تو را چنين ادب آموخته و فرموده است:

«گذشت كن از كسى كه به تو ظلم كرده، رابطه برقرار كن با كسى كه با تو قطع رابطه كرده و عطا كن به كسى كه از تو دريغ نموده است». اعلام الدين، ص 96

پرینت

جلسه اول مهر 89 «رغبت و اشتياق در عبادت»

on . Posted in جلسه هاي مهر 89

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

موضوع: رغبت و شوق و اشتياق در عبادت
و به سوي خداي خود هميشه مشتاق باش.«سوره شرح آيه 8»
هميشه بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه در عبادات با شور و عشق در محضر خداوند حاضر شويم و آنجور كه لايق خداوند است با او راز و نياز كنيم و او را نه به اين دليل كه وظيفه و دستور است بلكه به اين دليل كه لايق عبادت و پرستش است ، بپرستيم و بندگي اش كنيم.
اي فرزندان آدم زينت هاي خود را به هنگام عبادت بخود برگيريد.«سوره اعراف آيه 31»
نماز و عبادت در واقع ديدار و گفتگو با خداوند است. حال مي خواهيم به اين بپردازيم كه در اين ديدار بايد چگونه در محضر خداوند حاضر شويم.


پر واضح است كه همگي ما وقتي مي خواهيم به ديدار كسي كه برايمان ارزشي والا دارد برويم لحضات زيادي را صرف آراستن خود مي نماييم ، بهترين لباسهايمان را مي پوشيم ، خود را با عطر خوشبو مي كنيم و در هنگام ملاقات سعي مي كنيم با ادب و احترام با وي سخن بگوييم و اما متاسفانه اكثريت ما اين به هنگام نماز كه ملاقات و راز و نياز با خداوند است به اين نكات توجه نمي كنيم و آنطور كه شايسته خداوند است خود را براي ديدار با او آراسته نمي كنيم !
آيا ارزش خداوند از اشخاصي كه براي ديدار آنها  خود را آراسته مي كنيم كمتر است؟!

 

نه!!!
پس چرا؟!!
« خدا بهترين است و بهترين ها را دوست دارد »


چه عواملي باعث مي شود كه ميل و رغبت در عبادت و بندگي خدا را از دست بدهيم؟

از جمله عواملي كه باعث دور شدن از خدا مي شود اين است كه مي گوييم: اضطراب داريم ، مشكلاتمان زياد است ، مشغله فكري داريم ، وقت نمي كنيم و...
در رابطه با داشتن اضطراب و مشغله فكري و مشكلات خداوند در قرآن مي فرماييد:
كساني كه ايمان آورده و دلهاشان با ياد خدا آرام مي گيرد ، آگاه شويد كه تنها با ياد خدا دلها آرام مي گيرد.«سوره رعد آيه 28»
آبا آن كيست كه كه دعاي بيچارگان مضطر را اجابت مي كند و رنج و غم آنان را بر طرف مي سازد.«سوره نمل آيه 62»
اي اهل ايمان اگر خدا را ياري كنيد خدا هم شما را ياري مي كند.«سوره محمد آيه 7»
و اي رسول ما قبل از تو پيغمبراني به سوي قومشان فرستاديم و آنها معجزات و ادله روشن آوردند پس بعضي به راه كفر شتافتند ما هم از كافران بدكارانتقام كشيديم و بر خود ياري و نصرت اهل ايمان را حتم كرديم.«سوره روم آيه 47»
خداوند در آيات بالا مي فرمايد : با ياد من دلهاي خود را آرام كنيد و مشكلاتتان با من در ميان بگذاريد و مرا ياري كنيد و تنها از من ياري بخواهيد كه بر خود ياري و نصرت اهل ايمان را حتم كردم و حتما شما را ياري مي كنم.
پس بايدهمواره براي بر طرف كردن مشكلاتمان بكوشيم و از خدا ياري بخواهيم و مشكلات را بهانه اي براي دوري از خداوند نسازيم و هيچگاه از لطف و رحمت خداوند مايوس نشده و طلب كنيم از او كه ياريمان كند و خود نيز دست از تلاش نكشيم.
ودر رابطه با اينكه مي گوييم وقت نداريم نيز خداوند مي فرمايد: آنچه برايتان ميسر و آسان است قرآن بخوانيد«سوره مزمل آيه 20»
بياييد خدا را آنگونه كه لايق اوست و نه به دليل اينكه عبادتش يك دستور است بلكه به اين دليل كه اوست تنها كسي كه لايق پرستش است ، بپرستيم .
بياييد اين را بياموزيم كه همه چيز را از خداوند بخواهيم و اين را ملكه ذهنمان كنيم و بگوييم كه خدايا تنها تو را مي پرستيم و تنها از تو ياري مي خواهيم.
اگر در زندگي وضعيتي برايت پيش آمد كه قادر به انجام آن نبودي ، آنرا در صندوق S F G T D بينداز! همه چيز انجام خواهد شد ولي در زمان مور نظر من(خدا) نه تو...

Send For God To Do
و به راستي چه ياريگري بهتر و بالاتر از خداوند است؟!!
خدايا لياقت بندگي ات را به ما عطا فرما و حتي براي لحظه اي ما را به خودمان واگذار مكن

آمين يا رب العالمين



این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید

اضافه کردن نظر

لطفا نظرات خود را براساس رعایت احترام منتشر نمایید.


کد امنیتی
تازه سازی

ورود